Strony internetowe - Lębork Łeba

Profesjonalne strony internetowe dla biznesu

e-mail: kontakt(at)mernet.pl    tel.: 604 607 996

Z pamiętnika technika ... v2 ... Smart Audio...

Na laptopie Lenovo G550 pojawił się problem z dźwiękiem, konkretniej ... brak dzwięku ;D. Po uruchomieniu systemu pojawia się komunikat "Nie można zainicjować modułu SmartAudio, aplikacja zostanie zamknięta". Próba reinstalacji sterowników zakończyła się komunikatem o podobnej treści.

{edsanimate_animated_bounceInUp_delay1_duration4}

Problem występił w firmie na 2 identycznych komputerach i pojawił się w podobnym czasie (praktycznie tego samego dnia). Oba komputery pracują na systemie Windows 7, zabezpieczone przez Kaspersky Antyvirus, Prawdopodobieństwo, że dwoje ludzi w tym samym czasie psuje komputer w ten sam sposób nie istniało, tym bardziej, że komputery nie są użytkowane przez laików komputerowych.

{/edsanimate}

{edsanimate_animated_bounceInUp_delay2_duration4}

Poszukiwania rozwiązania problemów na forach utwierdziło mnie w przekonaniu, że inni użytkownicy miewali podobne problemy w przeszłości. Niestety "polskie" fora nie przyniosły konkretnej odpowiedzi jak rozwiązać problem. Poszukiwania na forach w języku angielskim ponownie okazały się skuteczniejsze. Natrafiłem na post w którym użytkownik sugerował pobranie starszych sterowników do karty dzwiękowej. Zabieg ten zakończył się spodziewanym niepowodzeniem :D. Po lekturze postów na różnych forach okazało się po raz kolejny, że problem dotyczy również innych modeli komputerów i dotyczy również systemu Vista, a przyczyna nazywa się WINDOWS UPDATE.

{/edsanimate}

{edsanimate_animated_bounceInUp_delay3_duration4}

Jak rozwiązałem problem Smart Audio?

{/edsanimate}

{edsanimate_animated_bounceInUp_delay4_duration4}

Ameryki nie odkryłem:

Panel sterowania, odinstaluj programy, wyświetl zainstalowane aktualizacje. Następnie odszukałem najnowsze poprawki dotyczące systemu operacyjnego, aby wskazać potencjanych winowajców.

Na liście podejrzanych znalazły się: KB2913152, KB2904266, KB2893984, KB2893294, KB2892074, KB2891804, KB2887069, KB2847077, KB2898785.

Usuwałem poprawki w opisanej wyżej kolejności, być może nie miałem szczęscia, być może problem jest bardziej złożony, ALE dopiero po zdeinstalowaniu ostatniej poprawki Windows odzyskał głos. Problem rozwiązany!? Tak! Windows siedem działa prawidłowo i działa również dźwięk. Ale...

Problem wydaje się bardziej złożony, jakby na sprawę nie patrzeć poprawki wydawane przez Microsoft nie biorą się z księżyca. Np.: KB2898785 to Zbiorcza aktualizacja zabezpieczeń dla programu Internet Explorer 10 dla systemu Windows 7. Rezygnując z tej poprawki zostawiamy luki w swoim OeSie. Oczywiści IE10 nie jest najnowszym produktem i należy go zaktualizować do wersji 11. Problem w tym, że oba komputery współpracują z aplikacjami firmy Vulcan, których współpraca z IE11 krótko mówiąc się "nie układa ;D". (Serwisanci z Vulcana podsunęli rozwiązanie tego problem - problem opisywałem już w tutaj).

{/edsanimate}
 
 
 
 
 
 
 
{edsanimate_animated_bounceInUp_delay8_duration4}
 

czytany artykuł:

Nie można zainicjować modułu SmartAudio, aplikacja zostanie zamknięta

{/edsanimate}